Logo biuletynu informacji publicznej

Biuro Dyrektora Generalnego (BDG)

Dane kierownictwa

Dyrektor: Elżbieta Kazaniecka
Zastępca dyrektora: Anna Fugielska

Dane kontaktowe

tel. 22 630 16 10
fax 22 630 16 09
e-mail: sekretariatBDG@mib.gov.pl

Zadania

  1. Biuro Dyrektora Generalnego odpowiada za realizację zadań w zakresie organizacji Ministerstwa oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
  2. Do zadań Biura należy w szczególności:
    1. realizacja zadań dotyczących organizacji urzędu;
    2. nadzór nad poprawnością procesu udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie oraz koordynacja zagadnień z zakresu zamówień publicznych;
    3. opracowywanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie polityki personalnej oraz prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników Ministerstwa, w tym z obszaru rozwoju zawodowego;
    4. prowadzenie spraw wynikających ze stosunku pracy, w zakresie ustawowego upoważnienia Ministra, wobec organów, o których mowa w § 2 ust. 1 Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa, i osób zastępujących te organy oraz wobec osób zatrudnionych w jednostkach, o których mowa w § 2 ust. 2 Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;
    5. prowadzenie procesu legislacyjnego projektów aktów wewnętrznych pozostających w zakresie właściwości dyrektora generalnego lub dotyczących spraw organizacyjnych Ministerstwa, w tym ich opracowywanie;
    6. koordynacja spraw związanych z ochroną danych osobowych w Ministerstwie, w tym:
      1. przygotowywanie, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi, systemowych dokumentów dotyczących ochrony danych osobowych w Ministerstwie,
      2. przygotowywanie wzorów dokumentów, w tym umów, porozumień w zakresie powierzeń przetwarzania i ochrony danych osobowych oraz wzorów upoważnień,
      3. opiniowanie dokumentów przygotowywanych przez właściwe komórki organizacyjne,
      4. zgłaszanie do rejestracji zbiorów danych osobowych prowadzonych w Ministerstwie;
    7. prowadzenie spraw z zakresu odznaczeń państwowych i odznak honorowych;
    8. prowadzenie działalności socjalnej w Ministerstwie;
    9. organizowanie praktyk studenckich, staży absolwenckich i wolontariatu;
    10. prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykorzystaniem przez Ministerstwo środków pochodzących z pomocy technicznej z perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020;
    11. obsługa komisji dyscyplinarnej rozpoznającej sprawy dyscyplinarne członków korpusu służby cywilnej, Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych oraz Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych;
    12. obsługa sekretarska sekretarza stanu, podsekretarzy stanu i dyrektora generalnego.
       

Ikona RSSIkonka serwisu TwitterIkonka serwisu Facebook