Logo biuletynu informacji publicznej

Oświadczenie MIB ws. Południowej Obwodnicy Warszawy

2018-01-19

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej urzędnicy Hanny Gronkiewicz-Waltz podjęli próbę odwrócenia uwagi opinii publicznej od problemów, jakie z winy miasta występują przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy.

Południowa Obwodnica Warszawy jest drogą, na którą czekają nie tylko mieszkańcy Warszawy. Drogą, której budowa znacząco poprawi sytuację komunikacyjną osób poruszających się zarówno w ruchu aglomeracyjnym, jak i w ruchu tranzytowym.

Temat Południowej Obwodnicy Warszawy jest nam bliski, a rząd Prawa i Sprawiedliwości i Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk są zdeterminowani, aby inwestycja powstała w zakładanym czasie. Dlatego ubolewamy, że wykonawca tunelu nie może wejść na plac budowy i nie może rozpocząć robót. Czekamy na przeniesienie placu targowego z miejsca, w którym rozpocznie się budowa obwodnicy. Niestety służby nadzorowane przez Prezydent Hannę Gronkiewicz-Waltz nie potrafią tego dokonać. Z tego powodu zaczęliśmy już notować opóźnienie w tej inwestycji.

Południowa Obwodnica Warszawy przebiega w ciągu drogi ekspresowej S2. Na jednym z odcinków, przechodzącym przez dzielnicę Ursynów, przeprowadzona zostanie w tunelu.

Tunel na Ursynowie jest pierwszym tunelem w Polsce, w którego projekcie budowlanym zostały ujęte miejsca, w których mogą zostać umieszczone filtry powietrza. Filtry, które mogą zostać zainstalowane – zgodnie z obowiązującym prawem – po dokonaniu analizy porealizacyjnej.

Zdajemy sobie sprawę, jak doniosła jest to inwestycja. Standardowo analiza porealizacyjna rozpoczyna się rok po udostępnieniu drogi kierowcom. W przypadku tunelu w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy rozpocznie się ona od razu, w dniu jego otwarcia. Filtry, które mogą zostać zainstalowane w tunelu na Południowej Obwodnicy Warszawy, będą pierwszymi tego typu urządzeniami w Polsce.

Już teraz GDDKiA szuka potencjalnych wykonawców analizy porealizacyjnej i jednocześnie analizuje rozwiązania techniczne możliwe do zastosowania w celu podczyszczenia powietrza wydostającego się z tunelu.

Przywoływany niekiedy przykład odnoszący się do ekranów akustycznych przy drodze ekspresowej S8 na terenie Warszawy, mający być rzekomym dowodem na przewlekłość postępowań,  obciąża Marszałka Województwa Mazowieckiego.

Marszałek Województwa Mazowieckiego prowadzi spór z GDDKiA co do działań podejmowanych po analizie porealizacyjnej.

Sprawę decyzji środowiskowej dotyczącej Południowej Obwodnicy Warszawy uważamy za zamkniętą.

Apelujemy, aby władze Warszawy, na czele z Panią Prezydent Hanną Gronkiewicz-Waltz, podjęły wreszcie działania, dzięki którym wykonawca tej historycznej, oczekiwanej inwestycji będzie mógł przystąpić do pracy, czyli do budowy tej drogi.

Drogi, której warszawiacy potrzebują.

Drogi, która powstanie dzięki determinacji rządu Prawa i Sprawiedliwości.

Sytuacja, w której wykonawca nie może wejść na budowę musi się skończyć jak najszybciej i oczekujemy, że Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz dołoży wszelkich starań, aby tak się stało.

Ikona RSSIkonka serwisu TwitterIkonka serwisu Facebook