Logo biuletynu informacji publicznej

Kolejne inwestycje w infrastrukturę Polski wschodniej

2017-12-28

Szybsze przejazdy, większa przepustowość, wygodniejsze perony, zwiększone bezpieczeństwo na trasie linii kolejowej oraz polepszona komunikacja między państwami to przewidywane efekty przebudowy kolejnego odcinka międzynarodowego korytarza kolejowego Rail Baltica. 27 grudnia 2017 r. wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel uczestniczył w podpisaniu umowy przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na wykonanie projektu modernizacji trasy Białystok - Ełk.

- W Krajowym Programie Kolejowym są projekty, które zapewnią dobre połączenia w Polsce i sprawny przewóz towarów pomiędzy krajami Unii Europejskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na dokumentację dla prac na linii kolejowej Rail Baltica z Białegostoku do Ełku. Przedsięwzięcie zapewni m.in. lepsze podróże mieszkańcom województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego – powiedział wiceminister Andrzej Bittel.

Wiceminister Andrzej Bittel wziął udział w uroczystości podpisania umowy na modernizację trasy Białystok - Ełk

Wiceminister Andrzej Bittel wziął udział w uroczystości podpisania umowy na modernizację trasy Białystok - Ełk

Projekt modernizacji linii ma być gotowy w ostatnim kwartale 2019 r., a rozpoczęcie przebudowany zaplanowane jest na 2020 r. Szacowany koszt całej inwestycji, razem z pracami budowlanymi, to około 1,7 mld złotych. Projekt jest dofinansowany z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego PKP PLK S.A. podpisały z  firmą MGGP S.A.

Modernizowany odcinek Białystok - Ełk

Odcinek Białystok - Ełk

W ramach inwestycji dobudowany zostanie drugi tor, który istotnie zwiększy możliwości podróży i przewozy towarów. Zmiany obejmą również wykorzystywany obecnie tor – wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Osiem stacji: Białystok Starosielce, Knyszyn, Mońki, Osowiec, Grajewo, Prostki, Ełk Towarowy i Ełk zostanie zmodernizowanych. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Na trasie zostaną zamontowane również nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych w ruchu międzynarodowym i regionalnym. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Powstaną także kładki wyposażone w windy, nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne.

Ikona RSSIkonka serwisu TwitterIkonka serwisu Facebook

Link do informacji o Krajowym Zasobie Nieruchomości