Logo biuletynu informacji publicznej

Nowa kampania Poczty Polskiej adresowana do osób niepełnosprawnych

2017-10-11

- To bardzo ważne, żeby usługi powszechne były dostępne i przyjazne dla osób niepełnosprawnych. Poczta zrobiła już dużo przystosowując swoje placówki do potrzeb niepełnosprawnych oraz tworząc usługi cyfrowe, z których można korzystać nie wychodząc z domu. Kampania, która dzisiaj się zaczyna, to kolejny krok w stronę zmniejszenia barier, jakie muszą pokonywać niepełnosprawni – powiedział 11 października 2017 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas inauguracji kampanii „Poczta Polska bez barier”.

Minister Andrzej Adamczyk podczas inauguracji kampanii „Poczta Polska bez barier”
Minister Andrzej Adamczyk podczas inauguracji kampanii „Poczta Polska bez barier”

Celem akcji jest przeciwdziałanie wykluczeniu osób niepełnosprawnych.

W ramach kampanii, do ponad 4600 placówek pocztowych trafi blisko milion materiałów informacyjnych, z których osoby z niepełnosprawnościami mogą dowiedzieć się m.in., jak poprawić swoją sytuację na rynku pracy, jakie ulgi rehabilitacyjne im przysługują, a także w jaki sposób ubiegać się w PFRON o dofinansowanie zakupu sprzętu do rehabilitacji. Bardziej szczegółowe informacje i praktyczne rady zamieszczono na stronie internetowej kampanii – www.pocztapolskabezbarier.pl.

Poczta Polska pracuje również nad zwiększaniem dostępności architektonicznej swoich budynków, a modelowe placówki otrzymują certyfikat „Obiekt bez barier”. Coraz więcej urzędów pocztowych jest przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych. Udogodnienia, jakie Poczta Polska wprowadza do swoich urzędów z myślą o osobach niepełnosprawnych, to m.in.: podjazdy, automatyczne podnośniki i schodołazy, wejścia równe z poziomem chodnika i drzwi wejściowe bez progów, dzwonki do przywoływania pracownika obsługi, stanowiska obsługi osób niepełnosprawnych oznakowane piktogramami, obniżone okienka oraz skrzynki pocztowe.
Poczta Polska poprzez stronę internetową i aplikację Envelo oferuje szereg usług, które mogą być znaczną pomocą w codziennym funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych. Neoznaczek, neolist i neokartka to rozwiązania, które umożliwiają wysyłanie korespondencji bez wychodzenia z domu.

Mając na uwadze szczególne potrzeby tej grupy klientów, spółka ułatwia odbiór przesyłek pocztowych lub kwot pieniężnych określonych w przekazach pocztowych, doręczając je bezpośrednio do miejsca zamieszkania, z pominięciem oddawczej skrzynki pocztowej oraz bez konieczności odbierania przesyłki w placówce pocztowej.

Poczta Polska jest otwarta również na niepełnosprawnych pracowników, oferując  zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę, bogaty pakiet świadczeń socjalnych i możliwość udziału w szkoleniach.

Konferencja prasowa inaugurująca kampanię „Poczta Polska bez barier”
Konferencja prasowa inaugurująca kampanię „Poczta Polska bez barier”

W konferencji inauguracyjnej nowej kampanii uczestniczyli również, obok ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, minister rodziny pracy i polityki społecznej Elżbieta Rafalska oraz prezes Poczty Polskiej SA Przemysław Sypniewski.

Ikona RSSIkonka serwisu TwitterIkonka serwisu Facebook

Link do informacji o Krajowym Zasobie Nieruchomości