Logo biuletynu informacji publicznej

Rail Baltica – przygotowania do kolejnego etapu modernizacji trasy z Białegostoku do Ełku

2017-06-08

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla kolejnego odcinka Rail Baltica z Białegostoku do Ełku, o długości 100 km. Modernizacja pozwoli na skrócenie czasu podróży i zwiększenie przepustowości tego kluczowego dla Polski i państw bałtyckich szlaku kolejowego.

Dokumentacja określi dokładny zakres prac. W ramach inwestycji przewiduje się m.in. budowę drugiego toru oraz kompleksową modernizację stacji i przystanków, która poprawi komfort i bezpieczeństwo pasażerów, w tym osób z ograniczoną sprawnością.

Przebieg linii Rail Baltica Białystok - Trakiszki

Przebieg linii Rail Baltica Białystok - Trakiszki

Prędkość maksymalna pociągów osobowych zostanie podniesiona do 160 km/h, a towarowych do 100 km/h. Wymiana urządzeń sterowania ruchem, rozjazdów oraz modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych zminimalizuje ryzyko wypadków z udziałem innych uczestników ruchu. Trasa zostanie dostosowana do współpracy z Europejskim System Zarządzania Ruchem Kolejowym – ERTMS/ETCS poziom 2.

Prace projektowe, wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń, powinny się zakończyć w 2020 r. Realizacja robót budowalnych zaplanowana jest na lata 2020 - 2023. Po zakończeniu prac czas przejazdu między Białymstokiem a Suwałkami skróci się do ok. 1h 29 min.

Modernizacja odcinka Białystok – Ełk to pierwszy etap projektu „Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa)”. Wartość całej inwestycji to 2,5 mld zł. Projekt ubiega się o dofinasowanie w ramach trzeciego naboru instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF).

Ikona RSSIkonka serwisu TwitterIkonka serwisu Facebook

Link do informacji o Krajowym Zasobie Nieruchomości