Logo biuletynu informacji publicznej

Nowa strategia rozwoju Poczty Polskiej

2017-04-18

- Poczta Polska opiera swoją przyszłość na równowadze zaspokajania potrzeb i realizacji zobowiązań wobec państwa, klientów i pracowników -  powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński 18 kwietnia 2017 r., podczas prezentacji nowej strategii Poczty Polskiej na lata 2017-2021. W uroczystości wzięli udział również prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski oraz Wiesław Włodek, wiceprezes PP.

Wiceminister Kazimierz Smoliński podczas prezentacji strtegii PP
Wiceminister Kazimierz Smoliński oraz prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski i Wiesław Włodek, wiceprezes PP podczas prezentacji strategii Poczty Polskiej

Poczta Polska stawia na współpracę z państwem w tworzeniu cyfrowej administracji i zapewnieniu dostępu do usług Państwa dla Obywateli, obsługę rynku e-commerce oraz koordynację logistyki dla handlu międzynarodowego, zwłaszcza w relacji między Azją a Unią Europejską. Spółka skoncentruje się na pozyskiwaniu nowych źródeł przychodów, otwieraniu kolejnych placówek i zwiększaniu zatrudnienia.

- Państwo przykłada wielką wagę do rozwoju Poczty Polskiej. Chcemy, aby spółka stała się silnym narodowym operatorem - dodał wiceminister Kazimierz Smoliński.

Wiceminister Kazimierz Smoliński podczas prezentacji strategii PP
Wiceminister Kazimierz Smoliński podczas prezentacji strategii PP

Poczta Polska w pięcioletniej perspektywie skoncentruje się na trzech głównych obszarach działalności.

Cyfryzacja usług administracyjnych

Integracja publicznych systemów informatycznych z pocztową platformą Envelo pozwoli na szybsze załatwianie spraw urzędowych przez obywateli, a obieg dokumentów w instytucjach państwowych będzie sprawniejszy. Spółka chce brać czynny udział w modernizacji kraju i przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu Polaków.

Poczta równocześnie jest gotowa do pełnej obsługi pocztowej i logistycznej administracji publicznej i Spółek Skarbu Państwa, a także wsparcia strategicznych programów publicznych.

Rozwój obszaru KEP i rynek e-commerce

Kompleksowe usługi na rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) oraz obsługa rynku e-commerce ma stać się kluczem do sukcesu Poczty. PP zapewni klientom pełną obsługę w obszarze transportu i doręczenia, ubezpieczeń i bankowości, pakowania, obsługi zwrotów i marketingu. Domeną Poczty Polskiej pozostanie logistyka pocztowa. Jednak dotychczasowe doświadczenia i potencjał logistyczny PP, przy strategicznej współpracy z kluczowymi spółkami Skarbu Państwa z obszaru infrastruktury pozwalają, by Poczta Polska stała się największym polskim operatorem logistycznym, z ofertą pełnego łańcucha dostaw, obejmującego m.in. transport drobnicowy, kolejowy, lotniczy i oceaniczny.

Logistyka dla handlu międzynarodowego

Wykorzystując intensywny wzrost handlu internetowego, konkurencyjność produktów z Chin i innych krajów regionu oraz geopolityczne usytuowanie Polski, Poczta Polska ma szansę stać się̨ operatorem logistycznym dla e-commerce na Nowym Jedwabnym Szlaku, łączącym Unię Europejską z Państwem Środka.

 

Ikona RSSIkonka serwisu TwitterIkonka serwisu Facebook